måndag 18 februari 2008

Seger!!! Eller en bit ifrån

5-manna-lag i MunktellArenan brukar vara en trevligt och relativt lugn helg när man spelar i Uppsalas förstalag. Därför tog jag/vi beslutet att ställa upp med två jämna lag i år för att få mer matchträning eftersom det skulle generera fler jämna matcher. En helt korrekt analys skulle det visa sig.
Fredagens träning var för mig personligen ganska rutten om man jämför med vad jag brukar prestera i hallen. 29,5 i snitt och hela 15 slag efter Fredde på fem varv, det är inget man vill vara :) Han var dock väldigt snäll under kvällen, visste väl att han inte skulle ha en chans på tävlingsvarven. Dessutom var han fullt upptagen med att försöka slå Jessicas 29,4 från Europacupen.
Första matchen mot Uppsala 1 var givetvis den tuffaste matchen på hela helgen. En bra start förvandlades snabbt till underläge och till slut en stor förlust. Efter det spelade vi riktigt fin minigolf och var faktiskt ikapp slagmässigt vid slutet av dagen. Bloggkollegan Thomas hade det tyvärr ganska tungt på pisten, vilket han troligtvis kommer att fixa till med lite träning innan vi går ut för att putta.
Andra dagens spel var också fint fram till den avgörande matchen om andraplatsen mot Fröslunda. På pappret ska vi inte ha några problem att vinna matchen, men som de flesta vet spelar man inte särskilt många matcher på pappret (någon borde upplysa coach Benitez om det). Ledning med 10 slag när Micke missade uppfångaren och jag lite taktiskt slog fyra (4!!!!!!!!!!!!!) på vaggan. Det tror jag faktiskt aldrig jag lyckats med oavsett om den legat som bana 2 eller bana 6. Hur som helst så gick det mer eller mindre utför därifrån. Puttmissar och udda banmiss, bjudningar från båda lagen och framför allt en massa feltimade miss från vår sida. Något som vi normalt inte sysslar med. Till slut blev det förlust och en slutlig tredjeplats för oss i lag 2. Bedrövligt, pinsamt, betygen är många som insatsen kan få. Men Fröslunda kämpade och slet och ska ha all beröm för sin inställning. Många lag hade gett upp i underläge med 10 slag.
En olycka kommer sällan ensam sägs det och det bevisades fint när vi skulle åka hem då vi upptäckte att någon nöt/pucko/idiot snott båda registreringsskyltarna från min bil. Polisanmälan på vägen hem och idag har jag suttit på polisstationen för att få ett par vackra orangea temporära skyltar att sätta fast på bilen.
I morgon blir det resa till Solna för att försöka få till lite nya grepp i Cup Stockholm. Ska bli intressant att se hur sådana möten kan gå till. Förhoppningsvis kan jag hinna hem och se andra halvlek när Liverpool tråkar Zlatan sönder och samman med en defensiv tätare än dimman i Lützen.

Inga kommentarer: