måndag 4 februari 2008

Administrativa sidan av golfen

Bangolf är inte bara att åka och spela, det visste jag redan tidigare i egenskap av sekreterare sen mitten av 90-talet. Dessutom har jag varit bofast i såväl tävlingskommitté som områdeskommitté. Vet egentligen inte riktigt varför jag tar på mig så mycket, men jag vet ju hur jag vill ha både tävlingar och banorna och då är det väl bäst att engagera sig istället för att stå på sidan och gnälla när det inte blir som man vill. Eftersom alla dessa uppgifter är roliga, det skojiga inom sekreterarposten kan iofs diskuteras, är det inte så svårt att motivera sig till att lägga ner tid på det.
I tisdags var jag och Ordf. Damberg i Sundbyberg och hade ett väldigt givande möte angående Cup Stockholm, där Uppsala står som finalarrangör i år. Om två veckor är det dags för det stora mötet med alla klubbar i Alliansen, också det i Stockholm. Däremellan passar vi båda på att gå på en, förhoppningsvis, intressant vidarutbildning i Klubben Online.
Sen jag tog över som UK förra året så har det blivit en del planerande för lagspelen också. Sen början av januari har jag haft kontakt med hotell på alla spelplatser och äntligen är nästan allt klart. Saknas gör bara ett hotell i Stockholm för avslutande rundan på Tantos banor. Men i övrigt är allt klart. Noterbart är att det överlägset billigaste hotellet är det i Tyskland för Europacupen, bara €69 för ett dubbelrum. Standarden ska också vara bättre än hytterna på Ibis i Lissabon. En budget för lagspelen har jag lyckats komponera också. Det är inte roligt att se vilka kostnader det medför att spela lagtävlingar. En bit över 300 000 kr blir det även i år.

Med jämna mellanrum får man faktiskt hålla i golfklubban också. Nu till helgen bär det av till Jönköping och ett tvådagarläger som instruktör tillsammans med Olsson. Helgen efter det blir det tävling i inomhusserien i MunktellArenan. Det ska bli en mycket intressant tävling där jag ska spela i andralaget :)

Nu är det dags att packa lite golfbollar och skicka ut dem över landet. Herrarnas EC-boll kom i förra veckan och damernas borde dyka upp i början av mars. Någon som inte beställt?

Inga kommentarer: