tisdag 5 augusti 2008

Självplågare

Som om det inte räcker med att inför varje ny minigolftävling inbilla sig att det kanske kommer gå bra just den gången så ska man dessutom vara Siriussupporter.

Förvisso det snyggaste laget, men dom sätter verkligen ens humör på svåra prov.

I bandyn, där skillnaden mellan topp- och bottenlagen är stor, har man iaf lärt sig att hålla nere förväntningarna. Fast det lite surt är det när man åkt 20-30 mil (vilket sån tur är inte är så ofta) och sen står det 4-0 till de onda efter 15 minuter.

I fotbollen, som är mer aktuell, så har jag dock lyckats lura mig själv till att tro på framgångar. Detta bara för att man lyckades kvala sig till Superettan och väl där göra en fantastisk vårsäsong anno 2007. Nu har jag snart lärt mig att inte ha några förväntningar igen, då svider det ju inte lika mycket med alla uteblivna poäng. Igår radade man iofs iaf upp målchanser mot den bleka bottenkollegan Degerfors och man fick en poäng då matchen slutade 0-0, men ligger man sist så behöver man 3 poäng i såna matcher. Nu kravlade man sig visserligen upp från jumboplatsen ändå. Förra måndagen var dock snäppet värre. Då jobbade jag duktigt under dagen så jag kunde lämna Uppsala kl 15 för att åka till Åtvidaberg. Vi åt en pizza innan matchstart, den var god. Ett annat glädjeämne var att vi passerade orterna Tuttorp, Bankekind och Fillinge på vägen dit (med bara några få kilometers mellanrum, vi misstänkte förresten att Bankekind var sponsrat av KD för att göra lite smygreklam för barnaga). Matchen var inget glädjeämne. Iofs tog de goda ledningen med 1-0 men sen var det slut på det roliga och Åtvid vann rättvist med 2-1. Tio timmar efter avfärd var jag hemma igen.

Visserligen är det tufft att vara motgångssupporter, men nån måtta får det ju ändå vara. Särskilt när man nu fått smak på att ligga i toppen för ett drygt år sedan.

Nu handlade det inte mycket om mini, men jag var tvungen att älta lite.

Nu duggar minigolftävlingarna tätt igen. Minst en tävling på hemmaplan också, kanske två. Då får man hoppas lite extra igen. Fast det är klart att hemmaplansfördelen kanske är marginell när man varje gång man kommer till Gentleman inte kommer ihåg vilken sida man spelade på förra gången.

2 kommentarer:

Cege by the way sa...

>> TD: Kolla in den här bloggen. http://herralarik.blogspot.com/

Martin är även han Sirius-supporter och skriver små betraktelser kring livet och så ... Nästan alltid läsvärt

RosaBoll sa...

Tack för tipset, har faktiskt kollat in den tidigare genom att spana in din blogg och där hitta länken. Fast jag kanske borde kolla mer frekvent.