måndag 11 augusti 2008

King of the world

Eller nåja, kanske inte king of the world. Fast det gick i alla fall rätt bra i sista deltävlingen i Cup Stockholm i Aspudden. Eller nåja, kanske inte direkt bra. Jag vann ju inte direkt. Jag tog inte pris heller. Jag spelade väl inte så bra heller. Jag kom på 12:e plats av 20. För det fick man 7 Cup Stockholm poäng. Detta gjorde att jag är klar för finalen på hemmaplan. Vet inte om det är bra eller tragiskt att detta känns som en framgång. Nu får man ju chansen att återigen hoppas lite och låtsas att man på hemmaplan kanske kan överraska.
DM spelas redan nästa helg så där kan man ju få en föraning om hur det kan tänkas sluta. Kanske är min chans att det blir fiasko där så man kan slå bort allt hopp och därefter glida in på en räckmacka utan press i finalen och vinna hela skiten. Eller kanske inte vinna, men gå vidare som sista man i
B-klassen och sedan bli utslagen av Skeden och inkassera en välförtjänt femhundring.

För att ytterligare påminna om att jag inte är king of the world (eller någon annan king för den delen) så fortsätter Sirius sin kräftgång. Då får man istället glädja sig åt att ärkefienderna från Enköping släppte in ett mål på övertid och därmed är lika fast förankrade i bottenträsket.

Jag fick lite uppmuntrande positiv feedback i helgen för det jag skriver här. Det gör inget om fler berättar vad de tycker så man vet om det är nån som läser. Då kanske man vill skriva mer. Sågningar går också bra för det är ju kul att väcka känslor. Fast inte så mycket så att nån vill komma och spöa mig. Lite spridda hurrarop och buanden bland kommentarerna skulle vara nice dock.

Inga kommentarer: