tisdag 15 januari 2008

Mer om träningströjor...


Efter ett lååångt uppehåll i skrivandet (jag hade ja svurit inför mig själv att om jag ska blogga så ska jag göra det regelbundet och inte "glömma bort" i flera veckor...lovar att skärpa mig) så hittade jag plötsligt lite tid igen.

Vill börja med att hålla med min blogg-kollega C-J angående beslutet från SBGF om att göra det obligatoriskt med träningströjor på officiell träning. What's the big deal? Självklart bör vi visa upp vilken klubbtillhörighet vi har även inför tävling.

Dels underlättar det för tävlingsarrangerande klubb att förklara för allmänhetsspelare varför anläggning är stängd en lördag för träning inför tävling. Det kan ju iofs vara lite overkill när anläggningen ifråga ligger en bra bit ute i skogen och ändå inte besöks av någon större skara, men någonstans behöver man ju ändå dra gränsen. Nationell tävling? internationell tävling? Svenska Serien eller endast vid individuella SM?
Dessutom tycker jag själv att vi bör vara stolta att visa upp vår klubbtillhörighet när vi tränar/tävlar (åtmistone är detta en ganska vanlig uppfattning i Tantogården).
Och sist men inte minst så skyltar vi med våra eventuella sponsorer, vilket säkert glädjer dessa.

Hursomhelst är beslutet taget och jag anser att då är det bara att ställa in sig i ledet tills något annat gäller.
Om jag går till min egen förening så hade vi förmodligen ändå tagit ett liknande beslut för våra egna spelare oavsett vad SBGF hade gjort. Lagspel eller individuellt spel har ingen gigantisk skillnad hos oss i detta avseende då klubben stöttar spelarna en hel del ekonomiskt oavsett typen av tävling.

Vad gällande åsikten om övrig klädsel så återkommer jag med en förhoppningsvis klar uppfattning efter WMF/TC-mötet 1-3 februari!


Inga kommentarer: