måndag 21 januari 2008

Landslagsplanering


Mitt i vintern och långt kvar till utesäsong...eller? Sanningen är att vinterkylan lyser med sin frånvaro (inte mig emot) och tidpunkten för årets utomhusdebut närmar sig med stormsteg. F-n vad tiden springer iväg...Just nu är jag mitt i planering av U23-landskamp i Salzburg (23-24 feb), Bosönläger (29-30 mar), idrottspsykologiutbildníngar m.m. Dessutom är en "Elitplan 2011" på väg att ta form.

Att specialförbunden (SBGF i det här fallet) har en Elitplan är ett krav för att RF ska kunna dela ut stöd i form av ekonomiska bidrag, tjänster, utbildningar och allt möjligt annat. Enormt viktigt alltså...

Närmast står dock en resa till Tammerfors på programmet. 1-3 februari sammanträder TC (tekniska kommittén) i WMF. Detta sker i Finland hos sommarens EM-arrangör, så det blir en del intryck att ta med sig hem förutom de förhoppningsvis kloka beslut TC-gruppen kommer fram till.

Har någon spelare/ledare några tankar som borde tas upp på detta möte så är ni hjärtligt välkomna med dom till mig så ska jag göra vad jag kan.

Sist men inte minst: Till er som undrar var Terence Trent D'arby tog vägen så hittar ni honom under nya namnet Sananda Maitreya på http://www.sanandamaitreya.com/



Grüss /Jx

Inga kommentarer: