tisdag 29 januari 2008

I'm a blogger, yes I am!

Nu är det dags för mig att premiärblogga, får tacka Robin för att möjligheten dök upp då hans kommentar till någon av mina kommentarer gjorde att bloggmeister CeGe bjöd in mig.

Har inte så mycket i huvudet just nu, men några korta reflektioner.

De som varit mest kritiska till förslaget om klubbidentifikationskläder (fint ord) på träning är fel ute. Visst, det för kanske inte sporten framåt och krut kan läggas på annat, men de som skräms iväg från sporten och slutar spela av den anledningen kan i ärlighetens namn inte vara särskilt hängivna och kanske hade slutat för att dom slog en fyra för mycket nån gång eller spillde glass på sig när dom var på en minigolfanläggning. Kan också tänkas finnas krux med efterföljandet av regeln och straffsatser osv men i stort är det inte mycket att bråka om. Tycker jag, kanske man ska tillägga. Men jag har alltid rätt. Bara så ni vet.

Minigolf är ju i ropet nu annars och syns på TV flera ggr dagligen. Visserligen i en reklam för analklådemedicin, men all publicitet är bra publicitet va? Sen säger reklamen att det är ett mycket vanligt problem, om än lite pinsamt, men det kanske betyder att det i sommar kommer krylla av stjärtkliande minigolfspelare på våra anläggningar. Det ser jag fram emot!

Slutligen tycker jag det är trist att så många är rädda för att nån annan ska tjäna pengar även om det kan ha positiva effekter för många andra. Fast här kan jag vara fel ute...

2 kommentarer:

C-J sa...

Välkommen in i spelet, Thomas!

Anonym sa...

sjukt kul:-)