fredag 12 oktober 2007

Bosön, Tanto och Jönköping

Blogg...ja varför inte...Tiden räcker ju ändå inte till för allt vad man vill. Dessutom kan det faktiskt ge lite klarsynthet i vissa frågor. Inbillar jag mig iaf. Nåväl, det här ska väl handla om bangolf i första hand men visst kan man väl få in lite andra tankar också...

Förra veckans huvudsakliga arbetsplats för mig var skolbänken. Steg 1 av totalt 7 i idrottspsykologi. Kursen omfattades av tre dagar på Bosön där Håkan Persson och Charlotte Alexandersson från SISU/RF hade det stora nöjet att försöka sätta in 20 elever från 9 olika sporter i hur hjärnan fungerar. Hmm...Fantastisk kroppsdel som inte bara tänker själv utan också är påverkbar i önskad riktning om man bara vet hur man ska handskas med den. Krångligt men otroligt intressant...Mer om detta hoppas jag kunna redovisa vid landslagets höstsamling på Bosön i november.

VM 2011 i Stockholm är ett annat projekt som upptar min tid. Det har hittills varit svårt att komma igång med nästa steg eftersom de, i nuläget, viktigaste personerna i Stockholms stads idrottsförvaltning, stadsdelsnämnd m.m. är ganska upptagna. Nu har åtminstone ett möte bokats in den 29/10 där vi ska gå igenom planerna för området i Tantolunden. Tanken är att den befintliga filtanläggningen skall bytas ut mot en betonganläggning och en EB ska ut på ytan neråt Årstaviken. Tidsplanen är ännu ganska diffus, men förhoppningsvis vet jag mer om ett par veckor alltså.

Till sist vill jag slå ett slag för mixed-SM som inleds i morgon. Följ resultaten på http://www.bgkjonkoping.com/

Inga kommentarer: