onsdag 11 juni 2008

Skärpning på bloggfronten

En massa mini har spelats, men bloggandet har legat på is dessvärre.

Första serieomgången har klarats av. Själv slet och kämpade jag i motgång mest hela tiden. Det räckte till några varv som inte var helt värdelösa och med hjälp av duktiga lagkamrater tog vi en del poäng. Sen skänkte jag bort en match på alldeles egen hand. 8 poäng blev slutfacit för omgången och det var väl godkänt. Nu är det snart dags för omgång 2 på betong där jag själv inte kan spela, men laget ser starkt ut ändå (läs: tack vare detta). Känns som att vi ska kunna ha ett hyggligt slagläge att ta hem segern i serien nu när det är betong och EB kvar, men vi får väl se hur det går. Vi kan ju hur som helst inte gå upp...

Tredje och fjärde deltävlingen i Cup Stockholm har också spelats. På Kanaans filt var jag inte med, men på Södertäljes EB spelade jag. Även denna tävling var högst medioker, men några nya poäng fick jag trots allt. En rolig detalj från tävlingen var att en spelare som väntat ca 45 minuter på att få spela sitt sista varv valde att köpa en glass samtidigt som han ropades upp för spel. Hans parkamrat fick sedan hålla i glassen de första banorna när spelaren i fråga slog. Vi kämpar för att uppnå lite status genom att ha tränings- och tävlingsdräkt bl a, men när folk sen gör på det viset så ser det ju iaf ut som om det är nån pajas som är ute och petar lite på en boll på måfå.

Den gångna helgen provade jag sedan på att spela Krilan Cup utan att träna inför tävlingen. Det räckte iaf för att gå till slutspel (bara 5 st klarade sig undan fortsatt spel, varav 2 Uppsalaspelare...) och där vann jag match nr 1 mot SBGF-styrelsekollegan Lundin. Det var jämnt, men jag drog det längsta strået efter puttmissbjudningar från Magnus. I omgång 2 ställdes jag mot hemmaspelaren L Lundgren (som spelar med en "spad"-klubba. Han rullade sig effektivt igenom alla hinder och gav mig inte många chanser till banvinster och kunde lätt defilera hem segern. Krillan är hemmabetonade banor, men jag gjorde en så slät figur att jag hade fått svårt på vilken anläggning som helst.

EM har startat och det är ju trevligt. All tips går åt pipsvängen, men Sverige vann iaf.
På hemmafronten så har Sirius lyckats vinna derbyt mot ESK, men var sedan tillbaka i gamla synder borta mot BP och ikväll är det dags för ny ödesmatch mot Väsby United (töntigt med engelskklingande namn på svenska lag).

Läs förresten fotbollsfruns blogg på AB om ni vill få några skratt.

Får hoppas att jag och mina bloggkollegor kan få lite mer fart här igen, det är iaf min fromma förhoppning.

Inga kommentarer: