måndag 9 juni 2008

Hett SM

Jag har spenderat två helger i Jönköping denna säsong. Först var det EB-tävlingen i maj då det var varmt och lite blåsigt. Helgen som gick stod det filtträning på schemat och det var riktigt hett. Mina vanliga gula Uppsala var helt hopplösa att hålla i vettig temperatur trots att jag använde fyra exemplar, Team Weinheim 1 var ännu degigare än vanligt och att spela i sportskor var helt uteslutet. Termometern i bilen visade snälla 39 grader när jag åkte från anläggningen i fredags, tack för AC. Blir det samma typ av värme under SM kommer det antagligen att gå åt 2 liter vatten varje filtvarv om det inte kommer upp ett gäng partytält ute på anläggningen.
Mycket trevlig träning under helgen och trots att Jonas spelade under all kritik lyckades han ändå spela av mig 40 kr på två varv. Nåja, jag tar igen det i juli. :) Dessängerna är nog klara till 83% och dessvärre tror jag inte riktigt att anläggningen passar mig så bra som Umeås gjorde. Det kommer nog att bli en öppnare herrklass i år än på många år, dels för att filten är som den är och dels för att ingen av toppspelarna är direkt främmande för Jönköpings EB.
Nu skulle jag kunna vara svensk och tippa Jonas som segrare på SM, men det är inte så kul som att tippa sig själv :) Det gäller bara att jag inte lämnar för mycket handicap på EB som i maj. När kommer omröstningen upp på bangolfsnack om vem som vinner herrklassen?

1 kommentar:

AW sa...

Va, spelar Ni om pengar?