måndag 5 maj 2008

Säsongens utomhuspremiär avklarad

Igår var det dags för den första tävlingen för utomhussäsongen, den första deltävlingen i Cup Stockholm på Sundbybergs banor. Det var inte särskilt upphetsande att spela på de ganska illa passande banorna. Det kändes lite pirrigt de första banorna och resultaten blev därefter. Med andra ord inget extra, men heller ingen katastrof. När de svårare banorna började (typ Gentleman och strax därefter Möllbergaren) så kändes det mer avslappnat men jag var helt enkelt för dålig och slog bort mig rätt rejält så då var den dagen förstörd, vad gällde ambitionerna att spela bra iaf. Vädret var dock behagligt så jag var ändå vid ganska gott mod, minigolf är ju sån tur är inte det viktigaste här i världen. Varv nummer 2 så kändes kroppen avslappnad redan från start och spelet förflöt aningen bättre och efter bana 18 var säsongens första grönvarv ett faktum. 46-35 är inget att skriva hem om, men här på bloggen får det duga. Mina konkurrenter i B-lassen och stjärnorna i A-klassen spelade överlag ganska bra tycker jag, det kändes som en av få tävlingar de sista åren där jag tyckte resultaten var ganska ok.

Ja det var väl det hela. Såg inte till analklådemannen från reklamen.

Nästa helg är det dags för deltävling 2 på Stockholms banor och veckan därpå är det seriespel med en något reservbetonad trupp i Div 1-laget tydligen.

Inga kommentarer: